Redaksjonell kommunikasjon –

fra idé til handling.

Visualdays  er et lite byrå med bred intern kompetanse – og stort nettverk. Visualdays eies av To Be Media – Visualdays AS.

Visualdays leverer strategi, analyse, konseptutvikling – og kreativ produksjon av tekst, foto og film  Vi tror på kraften i gode historier, på fortellinger om forbilder – og inspirerende handlinger – kort sagt, det som gjør budskap levende.
Vi gjør oppdrag for organisasjoner, institusjoner, næringslivet og mediehus.

Vi spør våre oppdragsgivere: Hvem skal se hva, når og hvorfor? Sammen finner vi svarene…

Som kunde opplever du:

  • Å forholde deg til få personer – som leverer bredt.
  • Effektiv prosjektstyring og produksjon.
  • Vår bakgrunn fra media, gjør at vi arbeider selvstendig, hiver oss rundt, leverer raskt.
  • Vi jobber med langsiktige prosjekter og korte oppdrag.

Vår vei:

  • Vi utvikler en detaljert produksjonsplan: basert på kundens brief, og vår felles workshop (forprosjekt).
  • Vi definerer mål. Tidsplan med milepæl-datoer.
  • Hvilke plattformer passer prosjektet – og innholdet – best?
  • Så begynner vi den aller morsomste delen av jobben: kreativ innholdsproduksjon: Tekst, foto og video.

VISUALDAYS =  visuell historiefortelling. Vi arbeider mest på oppdrag, men vi utvikler også egne konsepter. 

Tore Berntsen

Partner og kreativ leder i Visualdays. Ansvarlig for kundeoppfølging, rådgivning, strategi, konseptutvikling – produksjon av tekst, foto og film.
Tore arbeidet i Verdens Gang fra 1987 til 2006 som fotograf, featurejournalist, redigerer, bildesjef og videojournalist (VGNett/VGTV).
Startet fotoreporter.no i 2006. Startet i Visualdays i 2012 .

Marianne Otterdahl-Jensen

Partner, fotograf og journalist.
Marianne har i siden 1990-tallet vært fast frilanser for fagblader, ukeblader, magasiner, dagsaviser og har også tatt bilder til en rekke bøker.
Marianne jobber med fagstoff – og har i mange år skrevet intervjuer og fotografert historier med mennesker, reisereportasjer, og særlig tema innen mat og helse.

Bjørn-Ivar Carlsen

Partner og daglig leder. I tillegg til å holde orden på tall og økonomi, følger han opp Team-Visualdays.

Bred ledererfaring fra ulike jobber innen næringsliv og frivillige organisasjoner.

Siviløkonom ved Bedriftsøkonomisk Institutt. Økonomikonsulent i Aftenposten. Økonomisjef i Berdal Offshore. Generalsekretær i Norges Skiforbund. Økonomidirektør i Brødrene Dahl. Daglig leder i onTarget. Økonomisjef i Sætre. Daglig leder Zoncolan ASA. Økonomidirektør Norstat (tidligere Media & Research Group ASA).

Gunn M. Roll

Skribent og grafisk designer.
Gunn Merete Roll er grafisk designer og tekstforfatter. Hun har vært hovedlærer i grafisk design ved Norges Kreative fagskole i Trondheim. Gunn har vært redaktør for flere magasiner, gitt ut flere bøker og skrevet kriminalromanen «Svart» (Aschehoug). I tillegg til å bidra med tekst og manusvask, gjør Gunn flere av våre grafiske designoppdrag både på print og nett (skjerm).

 

Julia Schreiner Benito

Journalist, TV-/video-reporter.

Julia skriver godt – og raskt. Får fram det beste hos våre intervjuobjekter – live og redigert.

Erfaring: Journalist, programleder, ledet direktesendinger:
Radio Motor, Asker og Bærum lokal-TV, Nrk Dagsrevyen, Bedre Helse, kk, Tara, Hjemmet, Obos-bladet, Henne mfl.

Forfatter av boken ”35 fotturer på Kreta”. Gründer av Alfatur, fottur-guiding på Kreta.
Er redaktør for nettmagasinet kostnytt.no

Utdanning: The University of Sydney. Bachelor of Arts. Journalistutdanningen, Høgskolen i Oslo og Akershus. 2016: Sertifisert innen web-markedsføring fra Digital Marketing Institute.

Marie Olafsen

Marie er video-/fotograf. Vår yngste ressurs, (derfor) ekstra god på sosiale medier/trender. Bachelor i digital medieproduksjon. Marie bidrar også når vi holder kurs, for eksempel i video med mobilen.

 

Julie Berntsen

Julie har bakgrunn fra Norsk Skuespillerinstitutt og Oslo Kreative Fagskole (markedsføring). Hun er en av våre nye og unge ressurser og bidrar i tillegg til redigering, film og foto – med SoMe-oppdateringer for Visualdays og våre kunder.

 

Tone Solberg

Journalist og forfatter
Allsidig, kunnskapsrik og velskrivende journalist som i årenes løp har dekket det meste – fra helse og livsstil til kultur, litteraturkritikk, reisereportasjer, mat og vin.

Har også jobbet som reportasjeredaktør i KK, featureleder i Dagsavisen og forlagsredaktør i Gyldendal. Forfatter av et titalls faktabøker. Den siste, «Drømmen om en baby», ble utgitt våren 2018 (Aschehoug).

Utdanning: Cand. mag. fra UiO med fagene engelsk, nordisk, litteraturkunnskap og historie.

Her finner du oss

FISKEKROKEN 11, 0139 Oslo. Tore Berntsen, tlf: 92689457. tore@visualdays.no