Redaksjonell kommunikasjon –

fra idé til handling.

Visualdays AS er et lite selskap med bred intern kompetanse – og stort nettverk.

Visualdays leverer strategi, analyse, konseptutvikling – og kreativ produksjon av tekst, foto og film  Vi tror på kraften i gode historier, på fortellinger om forbilder – og inspirerende handlinger – kort sagt, det som gjør budskap levende.
Vi gjør oppdrag for organisasjoner, institusjoner, næringslivet og mediehus.

Vi spør våre oppdragsgivere: Hvem skal se hva, når og hvorfor? Sammen finner vi svarene…

Som kunde opplever du:

  • Å forholde deg til få person – som leverer bredt.
  • Effektiv prosjektstyring og produksjon.
  • Vår bakgrunn fra media, gjør at vi arbeider selvstendig, hiver oss rundt, leverer raskt.
  • Vi jobber med langsiktige prosjekter og korte oppdrag.

Vår vei:

  • Vi utvikler en detaljert produksjonsplan: basert på kundens brief, og vår felles workshop (forprosjekt).
  • Vi definerer mål. Tidsplan med milepæl-datoer.
  • Hvilke plattformer passer prosjektet – og innholdet – best?
  • Så begynner vi den aller morsomste delen av jobben: kreativ innholdsproduksjon: Tekst, foto og video.

VISUALDAYS =  visuell historiefortelling. Vi arbeider mest på oppdrag, men vi utvikler også egne konsepter. 

Tore Berntsen

Partner og kreativ leder i Visualdays. Ansvarlig for kundeoppfølging, rådgivning, strategi, konseptutvikling – produksjon av tekst, foto og film.

Tore arbeidet i Verdens Gang fra 1987 til 2006 som fotograf, featurejournalist, redigerer, bildesjef og videojournalist (VGNett/VGTV).

Startet fotoreporter.no i 2006. Startet i Visualdays i 2012 .

Jon Terje Hellgren Hansen

Partner og kreativ leder film, fotograf. Jon Terje følger kunden hele veien fra idé til handling. Han arbeider primært med video, oftest hele prosessen fra konsept og manusutvikling, via opptak til ferdig redigert film.

Jon Terje underviser og holder kurs i storytelling og videoproduksjon.

Jon Terje var leder av foto-avdelingen i Dagbladet fra 2007 til 2010, før det jobbet han som fotograf og som billeddesker i samme avis. Hadde sin første, faste fotojobb i Nordlandsposten. Startet i Visualdays i 2012.

Peter Raaum

Tidligere daglig leder i Visualdays. Arbeider fortsatt for oss med strategi, rådgivning og tekst.

Begynte som journalist i NTB i 1982, ansatt i Dagbladet i 1990, jobbet der i ulike stillinger gjennom 20 år: Som journalist, sportsredaktør, redaksjonssjef, nyhetsredaktør – og senest som kultur- og debattredaktør for både papir- og nettutgave. Var partner i rådgivningsselskapet Strategisk Kommunikasjon før oppstarten av Visualdays i 2012.

  • Mobil: 900 13 671

Julia Schreiner Benito

Journalist, TV-/video-reporter. Skriver godt og raskt. Får fram det beste hos våre intervjuobjekter – live og redigert.

Erfaring: Journalist, programleder, ledet direktesendinger:
Radio Motor, Asker og Bærum lokal-TV, Nrk Dagsrevyen, Bedre Helse, kk, Tara, Hjemmet, Obos-bladet, Henne mfl.

Forfatter av boken ”35 fotturer på Kreta”. Gründer av Alfatur, fottur-guiding på Kreta.
Er redaktør for nettmagasinet kostnytt.no

Utdanning: The University of Sydney. Bachelor of Arts. Journalistutdanningen, Høgskolen i Oslo og Akershus. 2016: Sertifisert innen web-markedsføring fra Digital Marketing Institute.

Sveinung U. Ystad

Videojournalist og fotograf. Tar de fleste utfordringer på strak arm. Er vant til å jobbe både alene og i team. Sveinung arbeider ofte i tett samarbeid med oppdragsgiver gjennom hele prosessen fra idé til ferdig resultat.

Erfaring: journalist, fotograf og reportasjeleder i Dagbladet. Bred presseerfaring fra nyhets- og reportasjearbeid både i Norge og internasjonalt. Har de siste årene hatt web-TV og video for sosiale medier som spesialområde, både direktesendinger og planlagte produksjoner.

Utdanning: Fotojournalistikk ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Kurs i video og visuell historiefortelling gjennom IJ i Fredrikstad og NPPA i USA.

Sveinung er leder av Pressefotografenes klubb, som står bak Årets Bilde og Dokfestivalen.

Marie Olafsen

Marie er video-/fotograf. Vår yngste ressurs, (derfor) ekstra god på sosiale medier/trender. Bachelor i digital medieproduksjon. Marie bidrar også når vi holder kurs, for eksempel i video med mobilen.

 

Bjørn-Ivar Carlsen

Partner og daglig leder. I tillegg til å holde orden på tall og økonomi, følger han opp Team-Visualdays.

Bred ledererfaring fra ulike jobber innen næringsliv og frivillige organisasjoner.

Siviløkonom ved Bedriftsøkonomisk Institutt. Økonomikonsulent i Aftenposten. Økonomisjef i Berdal Offshore. Generalsekretær i Norges Skiforbund. Økonomidirektør i Brødrene Dahl. Daglig leder i onTarget. Økonomisjef i Sætre. Daglig leder Zoncolan ASA. Økonomidirektør Norstat (tidligere Media & Research Group ASA).

Her finner du oss