Visualdays 2015 oppsummert: Mye og bra!

Vi kan se tilbake på et spennende og godt år. Her er noe av det vi har brukt vår kreativitet og engasjement på etter sommeren.

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.19.43

 

Kunde: Norges Bondelag

Tryggeresammen.no er en av de mest omfattende jobbene vi har hatt: Hvordan forbereder vi oss best mulig på morgendagens risiko- og sårbarhetsutfordringer? Klimaendringene gir oftere ekstremvær og vi får mer flom og skred, samtidig som det er stabilt høye tall for brann og ulykker. Visualdays har utviklet strategi og konsept i samarbeid med Norges Bondelag, og har senere jobbet selvstendig med research og innholdsproduksjon. Nettsiden som vi har levert i samarbeid med Promo Norge, inneholder 18 filmer, tekst, foto og lenker til bakgrunnsmatriell, i tillegg til powerpoint-presentasjoner for nedlastning. Bondelaget bruker tryggeresammen.no for å få sine 540 lokallag til å samle og dele kunnskap om hvordan lokalsamfunn møter utfordringene – og blir tryggere sammen.

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.05.53

Kunde: Smaksprodukter

Bønder, mange dyr – og god, kortreist mat. To par bønder i Vestfold selger lam, kalv og gris rett på døra – til deg. Vi laget film og bidro med foto og tekst i brosjyre. Fine folk, fine dyr – og fin jobb for oss i Visualdays!

 

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.25.41

 

Kunde: NHO Service:

«Ringer i vannet» er et opplegg og en metode for å hjelpe folk tilbake i arbeid etter for eksempel lang tid med sykdom. I filmen møter du Christin som har fått fast arbeid etter mange år med alvorlig kreftsykdom. Film, norsk og engelsk versjon. Se filmen her.

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.05.10

 

Kunde: animalia.no

Folkeopplysning: Folk liker okse, selv om den fiser! Vi har laget filmen som viser hvordan storfeproduksjon foregår i Norge. Fokus på dyrevelferd. På de tre første ukene etter publisering ble filmen sett av 2.400 mennesker på på YouTube. Se filmen her. Tidligere har vi laget for Animalia film om kylling, gris og lam.

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.04.57

 

OsloStories 5 år!

Visualdays startet Oslostories i 2010. Mangfold, mennesker og historier. I fem år har vi laget mini-film-portretter på folk i Oslo, flere nå i høst. Se oslostories.visualdays.no

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.07.12

 

Kunde: Senter for IKT i utdanningen

Vi har jobbet med Senter for IKT i utdanningen i mer enn ett år – og lager filmer som brukes både på nettsider, i foredrag og på Facebook. Se et eksempel her.

 

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.14.05

 

Kunde: Roche

Film, tekst og bilder om og med mennesker som lever med diabetes. Se nettsiden her.

 

 

Skjermbilde 2015-12-17 kl. 11.16.22

 

Kunde: Lofotkraft

Visualdays har jobbet med Lofotkraft i et par år. Vi lager filmer, et printmagasin som distribueres til alle husstander i Lofoten to ganger i året, vi har laget ny nettside med innhold om og med mennesker og virksomheter i regionen. I høst har bidratt med strategi og rådgivning om hvordan Lofotkraft nå kan bruke Facebook som en utstrakt del av kundesentervirksomheten. Vi bidrar også med innhold på Facebook-siden, både tekst, foto og video. Se Lofotkrafta her.

 

Kunde: Bladet Motor

Reportasjer, tekst og foto. I år har vi blant annet laget en dokumentar om kø-problematikken rundt de store byene i Norge, og en reisereportasje fra New England, USA.

 

Kunde: Institutt for journalistikk

Kurs: Vi i Visualdays holder jevnlig kurs og workshops over hele landet. Vi underviser i videoproduksjon med mobil, speilrefleks og vanlige videokameraer. Våre kurs fokuserer på historiefortelling, intervjuteknikk, gode opptak og redigering. Dette halvåret har vi hatt workshops med journalistlærere fra Universitetet i Nordland, journalister i Bonnier, journalister i NAF og Motor,  kommunikasjonsarbeidere i Kommunikasjonsforeningen og en lang rekke fotografer og journalister ved Institutt for journalistikk i Fredrikstad. Utover høsten kommer også rene redigeringskurs i Final Cut på IJ.  Ta gjerne kontakt hvis du er på jakt etter videreutdanning for dine medarbeidere.

 

Se også hvordan vi oppsummerte første halvår 2015.