Visualdays – din redaksjon

Komplett innholdsproduksjon. Kundecase: Les hva Bondens Marked sier om Visualdays.

Det er lørdag og tusenvis av mennesker tar turen til Youngstorget i Oslo. Bøndene er tilbake – midt i byen. Bondens Marked har egen nettside og over 40 000 følgere på Facebook. Det krever godt innhold.

Visualdays produserer tekst, foto og video (med mobiltlf) – og vi publiserer rett på Facebook-siden til Bondens Marked. Tallenes klare tale.

Lørdag publiserte vi fire videoer. Mandag morgen hadde disse nådd ut til 29 000 – og filmene var blitt sett av 8.900 – og de blir fremdeles sett av tusenvis av mennesker.

Altså en effekt på mange nivåer.

  1. Filmene ble publisert da markedet var der – altså kunne noe se filmene og komme seg til Youngstorget og rekke lørdagshandelen før bøndene dro hjem.
  2. Filmene var god markedsføring av bøndene/produktet på markedet – også langsiktig kommunikasjon om at Bondens Marked kommer tilbake – også til Youngstorget.

Konklusjon: Har du god aktivitet, kan dokumentasjon være veldig god kommunikasjon/ markedsføring.

Bondes Marked om Visualdays:

Visualdays er gode til å se det unike i det produsentene på Bondens marked driver med, og klarer å formidle det på en journalistisk måte gjennom tekst, foto og video. De korte filmene bruker vi både til markedsføring og som dokumentasjon: Filmene formidler langt bedre enn ord opplevelsen av å være på Bondens marked. Peter, Jon Terje og Tore trives med å treffe mennesker, og de liker å utfordre både seg selv og oss på hva som er riktig konsept for akkurat denne historien og denne målgruppen. Det aller beste er at de jobber selvstendig og kjapt, og ikke skaper mye ekstra arbeid – og det er viktig for en liten organisasjon som vår.

Randi Ledaal Gjertsen, daglig leder i Bondens marked Norge

Visualdays filmer, fotograferer, skriver og publiserer det hele for oss etterpå. De jobber effektivt etter en avtalt plan, men klarer samtidig å improvisere underveis for at resultatet skal bli best mulig. Filmene øker definitivt aktiviteten på Facebook-siden vår!

Mari Hørstad, markedsleder i Bondens marked Oslo.

Vi i Visuladays følger våre kunder hele veien fra idé- og strategiutvikling via produksjon til distribusjon. Som medspillere i hele prosessen har vi grundig kjennskap til mål, strategi og virkemidler i deres kommunikasjonsarbeid. Samtidig har vi erfaring og tradisjon for å arbeide selvstendig når det er et ønske. Vi kan lage innhold for distribusjon på egne, eide flater. Med bred erfaring fra norske største avisredaksjoner kan vi også rådgi om hvordan du får gjennomslag i eksterne medier.

Vi kan være din redaksjon med ansvar for produksjon av all nyhetsformidling på eide og kjøpte flater.

Skjermbilde 2016-06-13 kl. 10.37.53 Skjermbilde 2016-06-13 kl. 10.38.12 Skjermbilde 2016-06-13 kl. 10.38.22 Skjermbilde 2016-06-13 kl. 10.38.32

Tallenes klare tale: Lørdag publiserte vi fire videoer. Mandag morgen hadde disse nådd ut til 29 000 – og filmene var blitt sett av 8.900 – og de blir fremdeles sett av tusenvis av mennesker.